Klocek do jogi - ćwiczenia

JAK UŻYWAĆ KLOCKA DO JOGI?

Jednym z popularniejszych rekwizytów w jodze do wykorzystania na zajęciach, czy w twojej prywatnej przestrzeni jest klocek do jogi. Są one wykonywane z drewna, pianki czy np. korka. Najczęściej wykorzystywane są jako przedłużenie ramion. Mogą również pomóc wspierać plecy, głowę czy biodra, by pomóc ciału przyjąć odpowiednią pozycję. Dzięki klockom do jogi podłoga będzie ci bliższa. Dedykowane są szczególnie dla osób początkujących, którym niektóre pozycje sprawiają jeszcze trudności. Ćwiczenia z klockiem do jogi zwiększą twoją elastyczność, zapewnisz sobie większy komfort, a co za tym idzie, większą przyjemność z praktykowania jogi.

W Joga Market posiadamy szeroki wybór klocków do jogi, jeśli jesteś zainteresowany kupnem, to zachęcam cię do przejrzenia naszej oferty z klockami do jogi. Może już posiadasz klocek do jogi ale nie wiesz co masz z nim począć? Zapraszam cię do przejrzeniu kilku pozycji z klockiem do jogi, które możesz praktykować samemu gdzie chcesz i kiedy chcesz. 

klocek do jogi

Utthita Trikonasana

Trójkątna pozycja ma wiele zalet, ale może stanowić wyzwanie dla każdego, kto cierpi na ból pleców lub ma ograniczoną mobilność. Ta pozycja świetnie otwiera klatkę piersiową.

Ustaw klocek do jogi po zewnętrznej stronie przedniej nogi. Przechyl się delikatnie w stronę klocka. Oprzyj się dłonią na klocku aby utrzymać się stabilnie w tej pozycji. Drugą rękę wyprostuj i skieruj w stronę sufitu. Spróbuj pokierować swój wzrok za ręką, w stronę sufitu. Pozostań  w tej pozycji przez kilka minut i powtórz ją na drugą stronę.

klocek do jogi

Ardha Chandrasana

Przy tej pozycji skracasz odległość między ręką, a powierzchnią podparcia. W pewnym sensie podnosi klocek do jogi podłogę do ciebie. Ułatwia w ten sposób unoszenie tułowia, pomaga utrzymać równowagę.

Ustaw klocek do jogi przed stopą stojącą, nieco na zewnątrz i postaw klocek w pionie. Połóż rękę na klocku i użyj klocka, aby wyprostować się i wysunąć z ramienia, jednocześnie  prostując prawą nogę. Podnieś lewą nogę równolegle do podłogi. Podwiń lewe biodro do góry i do tyłu i obróć cały tułów tak, aby cały przód ciała był skierowany w stronę ściany bocznej.

klocek do jogi

Setu Bandha
Sarvangasana

Pozycja Setu Bandhasana służy do wzmocnienia tyłu ciała i otwarcia przodu. Może to być również postawa regenerująca z wykorzystaniem klocków do jogi. Pozycja jest szczególnie dedykowana dla kobiet, które przeżywają boleśnie miesiączki.

Połóż podeszwy stóp na macie. Umieść klocek obok siebie, by mieć go pod ręką. Przejdź do pozycji mostka. Będąc w górze ustaw klocek do jogi o odpowiedniej wysokości pod kością krzyżową i oprzyj ciężar na klocku. Długość klocka dopasuj według swoich preferencji. Pozostań w tej pozycji tak długo, jak tego potrzebujesz. 

klocek ćwiczenia

Supta Tadasana

Umieszczenie bloku do jogi między łopatkami pozwala odpocząć reszcie ciała. Pozwala to nadal czerpać korzyści z wygięcia do tyłu, jednocześnie unikając dyskomfortu, dopóki nie zbudujesz swojej elastyczności.

Umieść klocek do jogi za sobą w miejscu, w którym masz łopatki, kiedy się położysz. Powoli wejdź na przedramiona i pozwól sobie odpocząć na klocku do jogi. Jeśli klocek nie wydaje się być we właściwym miejscu lub odczuwasz ból, przesuń klocek i dostosuj go ponownie. Skoncentruj się na oddychaniu i ostrożnie wyjdź z pozycji, usuwając klocek do jogi i przewracając się na bok, zanim usiądziesz z powrotem.

klocek do jogi

Parsvottanasana

Powodem dla ,którego nie jesteś w stanie dosięgnąć ziemi opuszkami palców to napięte ścięgna podkolanowe. Kiedy masz napięte ścięgna podkolanowe w złożeniu w przód i masz problemy z dotknięciem ziemi, często twoje plecy naturalnie się podkręcają i tracisz korzyści płynące z tej pozycji.

Korzystanie z klocków do jogi zapewnia dodatkową długość i większą kontrolę nad głębokością skłonu. Umieść dwa klocki do jogi przed stopami. Połóż dłonie na biodrach i uważnie utrzymując proste plecy, zaangażuj rdzeń i użyj go, aby zgiąć biodra w kierunku ziemi. Dostosuj wysokość i odległość bloków jogi do swoich potrzeb.

klocek

Eka Pada Rajakapotasana

Ta pozycja  doskonale nadaje się do budowania siły i wytrzymałości w dolnej części ciała, a jednocześnie wymaga minimalnej elastyczności.  Doskonale nadaje się do korygowania nierównowagi mięśniowej spowodowanej powtarzalnymi krokami.

Poprawia wytrzymałość, aktywuje mięśnie w pośladkach, biodrach i udach. Odciąża kolana i zmniejsza ryzyko kontuzji Poprawia ruchomość bioder. Zacznij od pozycji na czworaka. Następnie postaw lewą stopę między dłońmi i ustaw się na niskim wykroku. Zegnij lewe kolano pod kątem 90 stopni. Przesuń prawą nogę do tyłu, aż poczujesz rozciągnięcie bioder i oprzyj przedramiona na klockach do jogi. Powtórz tę pozycję na drugą nogę. 

Klocek do jogi ćwiczenia - Pamiętaj!

Pamiętaj o niewykonywaniu powyższych pozycji na siłę. Bądź delikatny/a dla swojego ciała. Podchodź do niego z cierpliwością i wyrozumiałością. Będąc systematycznym podczas praktykowania jogi prędzej czy później dostrzeżesz swój postęp. Podczas tych pozycji skup się na oddechu, nie próbuj niczego na siłę. Nie zmuszaj swojego ciała do wykonania czegoś na co nie jest jeszcze gotowe. Twoje mięśnie będą wdzięczne jeśli podczas praktyki porządnie je dotlenisz. Klocki do jogi pomogą ci z pewnością dotrzeć do miejsca w którym chcesz być. Przyniosą ci komfort i stabilizację, a twoja praktyka jogi stanie się jeszcze przyjemniejsza.