Wałek do jogi - ćwiczenia

JAK KORZYSTAĆ Z WAŁKA DO JOGI ?

Wałek do jogi to niewątpliwie cudowne uzupełnienie twojej jogowej praktyki.  Niezależenie od stopnia zaawansowania, to akcesorium jest sugerowane dla osób, które cenią sobie relaks, większy komfort podczas wykonywania pozycji i czerpać dodatkową przyjemność z nich.  Posiada on dodatkowo wiele zastosowań. Na dodatek zapewnia bezpieczeństwo podczas wykonywania wielu asan leżących, a także umożliwia odpowiednie ułożenie tułowia. Dzięki ćwiczeniom z wałkiem do ćwiczeń, nie doprowadzisz do przeciążenia stawów, mięśni i kręgosłupa.  Wałek do ćwiczeń  przede wszystkim angażuje całe twoje ciało.

W Joga Market posiadamy różnorodny wybór wałków do jogi, zapraszam cię serdecznie do przejrzenia naszej oferty. Jeśli jednak jesteś już szczęśliwym posiadaczem wałka do jogi i chciałbyś wiedzieć, jak z nim praktykować w zaciszu własnego domu, to zapraszam cię do dalszej części wpisu. Krok po kroku przeprowadzę cię przez różne asany z wykorzystaniem wałka do jogi, które będziesz mógł samodzielnie praktykować, gdzie tylko zachcesz i kiedy chcesz. 

wałek do jogi ćwiczenia

Virasana

Pozycja Virasana może być dla niektórych osób ciężką do wykonania pozycją. Dlatego wałek do jogi idealnie się sprawdzi podczas tego ćwiczenia. Wałek do jogi pomoże ci swobodnie usiąść pomiędzy twoimi piętami. W tej pozycji rozciągasz mięśnie czworogłowe i wzmacniasz lędźwie.

Zacznij od pozycji psa z głową w dół. Włóż wałek do jogi pomiędzy nogi. Zegnij kolana i usiądź swobodnie na wałku. Jeśli odczuwasz ból w kolanach to podsuń pod nie koc do jogi, który powinien zwiększyć twój komfort. Na koniec przytul wałek do ćwiczeń kolanami, a stopom pozwól swobodnie opaść na ziemie. 

wałek do jogi ćwiczenia

Supta Baddha Konasana

Ta relaksująca pozycja pozwoli ci ukoić swój system nerwowy. W konsekwencji obniży twoje tętno, pomoże złagodzić stres, który w danym momencie przeżywasz. 

Z pozycji Virasana weź głęboki wdech i przy wydechu połóż swoje plecy na wałku do ćwiczeń. Nogi ułóż w pozycji motyla, pozwól aby siła grawitacji przyciągała je do ziemi. Ręce możesz położyć swobodnie, wzdłuż ciała. Skup się w tej pozycji na oddechu. Pozwól sobie na pełen relaks. Z każdym kolejnym oddechem poczujesz jak twoje napięte ciało odpuszcza. 

wałek do jogi ćwiczenia

Kapotasana

Pozycja Kapotasana może być z początku trudna, szczególnie dla osób z napiętymi zginaczami bioder lub bolesnymi pośladkami. Jest to idealna pozycja dla osób, które cały dzień siedzą przed biurkiem. Ta asana otwiera głęboko biodra. Wałek do jogi posłuży ci tutaj jako niezbędna pomoc.

Zacznij od pozycji psa z głową  w dół, potem podnieś jedną nogę i zrób wdech, aby pochylić się do przodu i umieścić nogę pod klatką piersiową. Zegnij kolano na zewnątrz i stopę w poprzek w kierunku przeciwległego biodra. Umieść wałek do jogi pod biodra. Pośladek powinien luźno spoczywać na wałku podczas wykonywania tej pozycji. Wałek do jogi zmniejszy obciążenie kolan i bioder, jednocześnie pozwalając na pełne rozciągnięcie dolnej partii ciała. 

wałek do jogi ćwiczenia

Anjaneyasana

Ból kolana może być głównym źródłem dyskomfortu podczas praktyki jogi. Nie znaczy to jednak, że nie możesz się cieszyć głębokimi rozciągnięciami. Samo podłożenie wałka do jogi pod kolano sprawia, że dana pozycja stanie się dla ciebie bezbolesna.

Stań na macie w rozkroku. Skieruj tułów w stronę którejś z nóg. Zegnij kolano przedniej nogi, a tylne opuść swobodnie za siebie na ziemi. Umieść wałek do jogi pod kolano leżące. Pół ręce na ziemi koło zgiętej nogi. Postaraj się trzymać kręgosłup prosto. Powtórz tę pozycję na przeciwną nogę gdy będziesz gotowy. 

wałek do jogi ćwiczenia

Viparita Karani

Ta pozycja wspomaga krążenie, równoważy funkcje metaboliczne i zwiększa przepływ krwi do mózgu. Pomoże ci się zrelaksować, rozluźnić nogi, ciało. Jest to też idealny sposób na pozbycie się opuchlizny czy poczucia ciężkich nóg i stóp. 

Przygotuj wałek do jogi tak, aby mieć go pod ręką.  Połóż się na macie, prostopadle do ściany. Podnieś nogi do góry i oprzyj je o ścianę. Podsuń pośladki do ściany. Zegnij nogi tak, by umożliwić położenia wałka do jogi na stopy. Wyprostuj nogi utrzymując wałek na stopach. Wałek do jogi będzie delikatnie dociskał twoje nogi, rozciągając przy tym tyły nóg. 

wałek do jogi ćwiczenia

Upavistha Konasana

Skłon do przodu pod szerokim kątem to następny głęboki otwieracz bioder. Podczas tej pozycji możesz w pełni się zrelaksować, używając przy tym niezastąpionego wałka do jogi. Za pomocą wałka do jogi twój kręgosłup dodatkowo pozostanie wydłużony.

Zacznij od pozycji siedzącej z nogami wyciągniętymi do przodu. Rozstaw nogi na długość, która jest dla ciebie komfortowa. Stopy skieruj w kierunku sufitu. Umieść wałek między nogi. Jeden koniec wałka umieść przy miednicy, a drugą oprzyj o jeden klocek do jogi  lub dwa. Weź głęboki wdech i pochyl się do przodu jednocześnie wydłużając jak najbardziej kręgosłup. Ważne żeby się nie garbić. Na koniec oprzyj się na wałku i oddychaj. 

Ćwiczenia z wałkiem do jogi - Pamiętaj!

Pamiętaj aby wszystkie pozycje z wałkiem do jogi dopasowywać do swojego poziomu. Jeśli jakaś pozycja sprawia ci ból, czy odczuwasz dyskomfort, to najlepiej zaprzestać jej wykonywaniu. W każdej asanie postaraj się nie skupiać aż tak bardzo swojej uwagi na jak najszybszym progresie czy na tym żeby za wszelką cenę dosięgnąć swoich stóp palcami. Skoncentruj się na oddechu, nie zapominaj o nich podczas wykonywania asan. Twoje mięśnie będą ci dozgonnie wdzięczne jeśli je porządnie dotlenisz, zapewniam cię, że ci się odwdzięczą. Wszystko przyjdzie z czasem, podczas praktyki skup się na chwili obecnej, bądź wyrozumiały i delikatny dla swojego ciała.