Pasek do jogi - ćwiczenia

JAKIE POZYCJE MOŻESZ WYKONAĆ Z PASKIEM DO JOGI

Ćwiczenia z paskiem do jogi  to doskonałe uzupełnienie twojej praktyki jogi, niezależenie od twojego stopnia zaawansowania pasek do jogi w ćwiczeniach się przyda każdemu.. Rozciąganie z paskiem do jogi szczególnie zaleca się osobom zaczynających przygodę z jogą. Pasek do jogi ułatwi ci wykonywanie danych asan, poznawać możliwości swojego ciała czy też pogłębiać się w pozycji, której się znajdujesz. Jogini z wieloletnim doświadczeniem mogą za pomocą paska do jogi pogłębiać swoje asany. Można potraktować pasek do jogi jako pomocną trzecią dłoń, dzięki której uaktywnisz nawet najgłębiej położone mięśnie. 

Kupiłeś już pasek do jogi i chciałbyś zacząć z nim praktykować w zaciszu swojego domowego gniazdka ale nie wiesz od czego zacząć? Zapraszam cię do dalszej lektury gdzie przedstawię ci 8 popularnych pozycji z wykorzystaniem paska do jogi, które bez problemu możesz praktykować w domu

pasek do jogi
pasek do jogi ćwiczenia
pasek do jogi ćwiczenia

Urdhva Hastasana

Ustaw się w pozycji siedzącej. Unieś nad głowę wyprostowane ręce, trzymając mocno pasek do jogi. Teraz przechyl ciało w jedną stronę, utrzymując się w tej asanie przez kilka sekund. Po kilku sekundach wróć do pionu, po czym powtórz czynność na drugą stronę.

Paschima Hastasana

Ustaw się w pozycji siedzącej i chwyć w dłonie pasek do jogi. Unieś pasek do jogi nad głowę szeroko, po czym nie puszczając paska, przenieś je w tył, za siebie. Utrzymaj się w tej asanie tak długo jak tego potrzebujesz. Rozstaw rąk dopasuj według swoich możliwości. 

Gomukhasana I

Ustaw się w pozycji siedzącej. Przenieś ręce do tyłu, jednocześnie chwytając mocno pasek do jogi. Unieś jedną rękę do góry, by podążała za nią druga. Utrzymaj tą pozycję, po czym powtórz tą czynność na drugą rękę. 

pasek do ćwiczenia
pasek do jogi ćwiczenia
pasek do jogi ćwiczenia

Supta Padangusthasana I

Połóż się na macie z wyprostowanymi nogami. Zegnij jedną nogę i unieś w górę. Opleć pasek do jogi wokół stopy i wyprostuj ją. Jeśli nie możesz wyprostować do końca nogi, nic nie szkodzi, możesz mieć ją ugiętą w kolanie. Teraz przyciągnij lekko pasek do jogi do siebie, tak aby poczuć rozciąganie nogi i utrzymaj tą pozycję 30-60 sekund. Wykonaj tą pozycję na obie nogi po kilka razy.

Supta Padangusthasana II

Połóż się na macie. Możesz jedną nogę pozostawić wyprostowaną na macie lub zgiąć. Druga nogę opleć paskiem do jogi i odwiedź w bok, nie przekręcając przy tym ciała. Noga powinna być zgięta w bok i lekko uniesiona w górze. Dzięki paskowi do jogi będziesz w stanie utrzymać nogę w powietrzu na dłużej. Utrzymaj tą pozycję przez 60 sekund. Wykonaj to ćwiczenie na obie nogi.

Paschimottanasana

Usiądź na macie z wyprostowanymi nogami. Pasek do jogi zaczep o spód twoich stóp. Teraz zacznij pochylać się w stronę nóg, starając się przy tym utrzymać prosty kręgosłup. Możesz przyciągnąć tułów do nóg, odczekać paręnaście sekund i pogłębić skłon, jeśli czujesz, że masz taką możliwość. Postaraj się przy tej pozycji palce u stóp utrzymywać czubkiem w stronę sufitu. 

Supta baddhakonasana

W pozycji siedzącej załóż pasek do jogi na pośladki i opleć nim obie kostki stóp, po czym złącz stopy i przyciągnij je do pachwiny. Połóż się delikatnie na macie i pozwól swoim kolanom opaść. Możesz w ramach zwiększenia komfortu podłożyć pod lędźwie klocek do jogi lub poduszkę, by zmniejszyć napięcie w kręgosłupie. Ręce możesz położyć wzdłuż ciała, wewnętrzną stronę dłoni skierować do sufitu. Możesz również rozłożyć ręce na boki czy też spleść nad głową. Pozwól sobie w tej pozycji na odpoczynek, wyrównanie oddechu i rozluźnienie wszelakich napięć. 

pasek do jogi ćwiczenia

Prasarita padottanasana

Stań prosto na macie. Rozstaw nogi na szerokość bioder lub danej, według twoich preferencji. Nałóż pasek do jogi na obie stopy, utrzymując nogi dalej w rozkroku. Pasek do jogi powinien unosić się lekko nad matą i być napięty. Teraz pochyl swoje ciało do skłonu, możesz położyć obie ręce na ziemi. Jeśli ta pozycja jest dla ciebie zbyt ciężka na ten moment to oprzyj ręce o kolana, uda czy piszczel. Możesz też wykorzystać klocki do jogi, wykorzystując je w podparciu. Jest to świetna pomoc przy skłonach kiedy nie jesteśmy dosięgnąć podłogi, a chcemy stabilnie pozostać w połowie drogi. 

Ćwiczenia z paskiem do jogi - Pamiętaj!

Pamiętaj aby wykonywać wszystkie ćwiczenia z paskiem do jogi w granicach swoich umiejętności. Nie wykonuj żadnych z powyższych pozycji na siłę. Traktuj siebie delikatnie i z miłością do twojego ciała. Podchodź do tych asan z cierpliwością i wyrozumiałością. Pamiętaj,  nie jest ważne, że nie jesteś w stanie dosięgnąć palcami u rąk stóp, czy że nie możesz wyprostować w całości nogi w kolanie. Wszystko przyjdzie z czasem, a długa praktyka przyniesie tobie zechciano efekty. Podczas ćwiczeń z paskiem do jogi pamiętaj o oddechu. To bardzo ważne aby dotleniać nasze mięśnie kiedy tak ciężko pracują. Zobaczysz, że kiedy skupisz większą uwagę na oddechu niż na tym jak daleko sięgasz, to dana asana sprawi ci większą przyjemność podczas jej praktykowania. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.